Informacja dotycząca trybu składania skarg i wniosków do Rady Miejskiej w Oleszycach
	
	 
Skargi i wnioski można składać w następujący sposób:
	- 
		za pośrednictwem e PUAP
- 
		listownie, za pośrednictwem poczty; na adres:  Rada Miejska w Oleszycach, ul. Rynek 1, 37 – 630 Oleszyce
- 
		pismem złożonym osobiście w siedzibie Urzędu Miasta i Gminy Oleszyce
- 
		drogą elektroniczną na adres e-mail: sekretariat@oleszyce.pl
Skargi i wnioski powinny zawierać imię i nazwisko oraz adres wnoszącego skargę lub wniosek. Zgodnie z § 8 pkt 1 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 8 stycznia 2002 r. w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków, skargi  i wnioski niezawierające imienia i nazwiska (nazwy) oraz adresu wnoszącego pozostawione zostaną bez rozpoznania.
Przyjmowanie, rozpatrywanie oraz załatwianie skarg i wniosków przez Radę Miejską w Oleszycach odbywa się zgodnie z przepisami:
	- 
		Działu VIII ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjne (Dz. U. z 2020, poz.256 ze zm.) art. 221.
- 
		Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 8 stycznia 2002 r. w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków (Dz. U. z 2002, Nr 5, poz. 46).
- 
		Przedmiotem wniosku mogą być w szczególności sprawy ulepszenia organizacji, wzmocnienia praworządności, usprawnienia pracy i zapobiegania nadużyciom, ochrony własności, lepszego zaspokajania potrzeb ludności.
- 
		Przedmiotem skarg mogą być w szczególności zaniedbania lub nienależyte wykonywanie zadań przez właściwe organy albo przez ich pracowników, naruszenia praworządności lub interesów skarżących, a także przewlekłe lub biurokratyczne załatwianie spraw.
O tym, czy pismo jest wnioskiem czy skargą decyduje jego treść, a nie forma zewnętrzna (np. tytuł).