Przejdź do treści
Urząd Miasta i Gminy Oleszyce
oleszyce herb

wyszukiwarka zaawansowana

Debata o stanie gminy Oleszyce za rok 2021

 I N F O R M A C J A
o zasadach zgłaszania się mieszkańców
do udziału  w debacie nad raportem o stanie gminy Oleszyce za 2021 rok
 
Na podstawie art. 28 aa. ust. 1, 4, 6, 7 i 8 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym  (Dz. U. z 2022 r. poz. 559 ) mieszkańcy Gminy Oleszyce mogą zabrać głos w debacie nad raportem o stanie gminy w liczbie maksymalnie 15.
Burmistrz co roku do dnia 31 maja przedstawia Radzie Miejskiej raport o stanie gminy.
Rada rozpatruje raport podczas sesji, na której podejmowana jest uchwała  w sprawie udzielenia lub nieudzielenia absolutorium Burmistrzowi Miasta i Gminy (tzw. sesja absolutoryjna).
Nad przedstawionym raportem o stanie gminy przeprowadza się debatę. Raport rozpatrywany jest w pierwszej kolejności. Sesja, na której odbędzie się debata nad raportem zaplanowana jest na dzień  24.06.2022 r.
Po zakończeniu debaty nad raportem o stanie gminy Rada Miejska przeprowadza głosowanie nad udzieleniem Burmistrzowi wotum zaufania.
Mieszkaniec, który chciałby zabrać głos w debacie składa do Przewodniczącego Rady Miejskiej w Oleszycach pisemne zgłoszenie, poparte podpisami co najmniej 20 osób (w gminie do 20.000 mieszkańców).
Zgłoszenie mieszkańców do udziału w debacie składa się najpóźniej w dniu poprzedzającym dzień, na który zwołana została sesja, podczas której ma być przedstawiany raport o stanie gminy. Ponieważ w 2021 r. raport o stanie gminy Oleszyce przedstawiony zostanie na sesji w dniu 24 czerwca 2022 r., zgłoszenie do udziału w debacie należy złożyć najpóźniej w ostatnim dniu roboczym poprzedzającym sesję tj. do 23 czerwca 2022 r.
Zgłoszenia przyjmowane będą w biurze Rady Miejskiej (pokój nr 15 w godzinach pracy Urzędu, a w dniu 23.06.2022 r. do godz. 14:00). Zgłoszenia można nadać pocztą na adres: Urząd Miasta i Gminy Oleszyce, ul. Rynek 1, 37 – 630 Oleszyce z dopiskiem „Debata nad raportem o stanie gminy Oleszyce za 2021 r.”  lub pocztą elektroniczną www.sekretariat@ug.oleszyce.pl z dopiskiem jak wyżej.
Formularz zgłoszenia do debaty dostępny jest tutaj, a także w biurze Rady Miejskiej w Oleszycach.
Zgłoszenia mieszkańców dokonane po 23.06 2022 r. nie będą rozpatrywane.
Brak udziału mieszkańców w debacie nad raportem nie stanowi przeszkody do dalszego procedowania nad raportem.
 
           Przewodniczący
Rady Miejskiej w Oleszycach
         mgr Wiesław Osuch 
powrot
Podmiot publikującyUrząd Miasta i Gminy Oleszyce
WytworzyłMaria Żaczek - Kierownik Referatu2022-05-20
Publikujący Zdzisław Kwiatkowski - Administrator 2022-05-20 10:22
Modyfikacja Zdzisław Kwiatkowski - Administrator 2022-05-30 15:05
Urząd Miasta i Gminy Oleszyceul. Rynek 1, 37-630 Oleszyce tel. tel. (0-16) 631-50-10 email: sekretariat@ug.oleszyce.pl

Valid HTML 4.01 Transitional .

Wygenerowano: 01 czerwca 2025r. 18:38:44
[ X ]
Nowe zasady dotyczące cookies W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.